Dyrekcja
Dyrektor - Robert Sękowski
Telefon: 42 213 23 71
E-mail: robert@spwg.edu.pl
Kompetencje dyrektora określa art.39 ustawy o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 1996r., Nr 67, poz. 329 ze zm), oraz statut szkoły [.pdf, 380.34 kB].
Kompetencje Dyrektora Szkoły:
- kierowanie bieżącą działalnością dydaktyczno -wychowawczą szkoły i reprezentowanie jej na zewnątrz,
- dysponowanie środkami finansowymi szkoły oraz ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowe ich wykorzystanie,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w szkole,
- sprawowanie opieki nad uczniami oraz stworzenie warunków do ich harmonijnego rozwoju psychofizycznego,
- realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących,
- zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,
- przyznawanie nagród dyrektora, wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły oraz zwiększanie wynagrodzenia zasadniczego,
- występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach nagród, odznaczeń i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły,
- podejmowanie, na wniosek rodziców, decyzji o wcześniejszym przyjęciu do szkoły dziecka 6 letniego,
- podejmowanie decyzji w sprawie odroczenia (nie dłużej niż o 1 rok)
- rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko, po zasięgnięciu opinii poradni wychowawczo - zawodowej lub psychologiczno - pedagogicznej,
- udzielanie zezwoleń na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą ,
- sprawowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci mieszkające w obwodzie szkolnym,
- powierzanie funkcji wicedyrektora szkoły i innych stanowisk kierowniczych w szkole (po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego szkołę i rady pedagogicznej),
- przewodzenie radzie pedagogicznej,
- wstrzymywanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i niezwłoczne powiadomienie o tym organu prowadzącego szkołę,
- powołanie rady szkoły pierwszej kadencji oraz rady rodziców,
- ustalanie oceny pracy nauczycieli,
- kierowanie nauczycieli na badania przez komisję lekarską ds. inwalidztwa i zatrudnienia,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 07-11-2024 - Edycja treści
- 29-12-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1366